Εξετάστε το ενδεχόμενο να μοιραστείτε τις ανησυχίες σας με ένα αξιόπιστο φιλικό πρόσωπο, μέλος της οικογένειας ή γείτονα/ισσα. Συνεργαστείτε μαζί τους για να αναπτύξετε ένα σχέδιο όταν χρειάζεστε βοήθεια. Αυτό το σχέδιο μπορεί να περιλαμβάνει, για παράδειγμα, τη δημιουργία ενός μυστικού κώδικα ή πολλαπλών κωδικών λέξεων, προτάσεων ή emoji που θα σας βοηθήσουν να επικοινωνείτε με μεγαλύτερη ασφάλεια μαζί τους.

Αναπτύξτε μια στρατηγική διαφυγής, όπως λέγοντας ότι πρέπει να πάτε στο φαρμακείο ή το παντοπωλείο και, μόλις φτάσετε εκεί, να ζητήσετε να χρησιμοποιήσετε το τηλέφωνο για να καλέσετε βοήθεια. Σκεφτείτε διάφορους εύλογους λόγους για να φύγετε από το σπίτι σε διαφορετικές ώρες της ημέρας ή της νύχτας σε περίπτωση που χρειαστεί να ξεφύγετε.

Εάν είναι δυνατόν, κρατήστε ένα τηλέφωνο πάντα φορτισμένο και προσβάσιμο και μάθετε ποιους αριθμούς να καλέσετε για βοήθεια: ένα φιλικό πρόσωπο, ένα μέλος της οικογένειας ή την αστυνομία. Εάν η ζωή σας βρίσκεται σε κίνδυνο, καλέστε την αστυνομία εάν πιστεύετε ότι είναι ασφαλές να το κάνετε.

Προσπαθήστε να εντοπίσετε μοτίβα στη χρήση και το επίπεδο βίας του συντρόφου σας. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να προβλέψετε πότε μπορεί να κλιμακωθεί η κακοποιητική συμπεριφορά.

Μπορείτε να μιλήσετε με κάποιο άτομο που έχει εκπαιδευτεί να σας βοηθήσει καλώντας τη δωρεάν Τηλεφωνική Γραμμή SOS (15900), το Κέντρο για την Καταπολέμηση της Έμφυλης Βίας και των Πολλαπλών Διακρίσεων του Δήμου Αθηναίων (210 8625355, 210 8625858) ή οποιοδήποτε συμβουλευτικό κέντρο γυναικών ανά την Ελλάδα και, φυσικά, τις κοινωνικές υπηρεσίες του δήμου σας.

Για επιπλέον πληροφορίες μπορείτε να εγκαταστήσετε δωρεάν στο κινητό σας την εφαρμογή «Οδηγός Τσέπης για την Έμφυλη Βία» μέσω του συνδέσμου: https://isotita.gr/gbv-guidelines/